You're the reason why I'm holding up

Tankar och funderingar
Just nu är jag jättenöjd med att jobba och jag trivs som fisken i vattnet på TB men där kan jag inte fortsätta hur länge som helst. Jag vill prova på nya saker och se mig om. Jag vet inte om jag vill börja plugga HT 2012 eller om jag först ska ta ett år (eller 6 månader) utomlands som Au Pair.
Om jag ska plugga så lockar "Grundlärarprogrammet med inriktinig mot arbete i fritidshem" i Kalmar på Linnéuniversitetet. Det verkar vara ett program som passar mig bra och Kalmar är lagom långt bort så man ka ta sig hem ifall man skulle vilja.
Ibland kan jag faktiskt sakna skolan lite för tro det eller ej men jag gillar att lära. Och speciellt om hur barn fungerar och så. Plus att det skulle vara riktigt kul att få ett eget litet boende i en annan stad. Kalmar är en lagom stor stad för mig.

Det här med Au Pair har jag drömt om sen jag började högstadiet och jag blir ju inte mindre sugen när två i min klass drog iväg bara sådär! Men känner jag mig själv rätt så skulle jag inte klara av att vara borta ett helt år så jag funderar på att vara borta i 6 månader. Förut har jag alltid sagt att jag vill vara i Danmark för det är så när till Sverige men sen snubblade jag in på culturalcare och såg att man kunde åka till Australien i 6 månader och gissa om jag blev sugen! Kostnaderna är dock väldigt höga, ligger på ungefär 30 000 kr. Och det är fruktansvärt långt att flyga. Men vilken upplevelse det skulle vara! Andra alternativet är att åka till England i 6 månader med sts.se. Det skulle inte heller sitta helt fel men Australien lockar mest.

Frågan är nu, hur ska jag göra?


Gör mig glad med en kommentar!

Namn:
VIP?

E-postadress: (endast jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0