C9 dag 1

Igår tjuvstartade jag C9 genom att dricka lite Aloevera men idag körde jag igång på riktigt! Tänkte försöka skriva här varje dag för att det kan vara kul att ha till ett senare tillfälle 😊 

För er som inte vet vad C9 (change 9) så börjar jag med lite kort information. Det är en detoxkur från forever living där man i nio dagar ska rensa ur kroppen för att känna sig piggare, få mer energi och kanske gå ner något kilo/minska några centimeter på kroppen. Första två dagarna får man inte äta någon mat utan då är det endast Aloevera gel, shake, något piller och fibrer som ska ner. Utöver det så dricker man sjukt mycket vatten. Minst två liter. Om det känns omöjligt så finns det en "fria listan" med grönsaker och frukt som är okej att äta lite av. Dag 3-9 äter man ett mål mat på ca 600kcal utöver det man äter de första två dagarna. Sen så ska man träna minst 30 min varje dag. 


Dag 1.
Till frukost drack jag 30ml Aloevera, en tablett forever therm och massa vatten. Jag tog även en promenad på 25 minuter för det är vad jag hann med innan det var dax för skolan. Jag har faktiskt inte känt mig särskilt hungrig alls idag. Till mellanmål blev det en påse forever fiber och fy vad det var vidrigt! Det blandades i vatten och jag fick kämpa för att få i mig det. Läste dock i motivationsgruppen på fb att man kunde blanda i den i shaken som ska ätas till lunch så det gör jag nog framöver. 



Till lunch drack jag 30 ml Aloevera, 1 tablett therm och 1 mått forever ultra som alltså är pulvret till shaken. Den går att blanda med typ soja, mandel eller kokosmjölk och det enda jag hade hemma var kokosmjölk så det fick bli dagens blandning. Kokosmjölken är lite för tjock i konsistens tycker jag men det var helt okej ändå! Köpte dock på mig lite annat att blanda med framöver. Kommer nog mixa shaken med lite bär nästkommande dagar för att få en godare smak också 😉 Shaken mättade iaf väldigt bra. Drack den kl 11.45 och kände inget sug fören efter 15. Botade det me en äppelbit (som då är okej enligt fria listan) och lite vatten. Sen åkte vi och storhandlade. Kände mig lite slö så tordes inte åka själv utan Jeppe fick hänga med. Runt 17 fick jag i mig middagen som bestod av endast 30 ml Aloevera. Den är riktigt äcklig att shotta men med ett par droppar citron i så går det lättare. Eftersmaken är dock vidrig 😂 Framöver kommer jag dricka 120ml tror jag, fy!
Det enda som återstår att "äta" idag är 30ml Aloevera till. Men jag tänker även unna mig ännu en bit av äpplet som jag steker i kanel. Så det är redan ifyllt på checklistan 👇🏼

Sammanfattningsvis så har det gått bra idag. Jag känner mig lite trött nu och blir lite yr om jag reser mig upp för fort. Det svåraste kommer nog vara sen när vi sitter framför tvn och kollar på serier för det förknippar jag med att äta haha.. Jag har iaf inga jobbiga utrensningssymptom, härligt!!

Postat av: Linnea

Åh vad kul att du testar de jossan. Har funderat på det, men inte vågat för "utrensningssymptomen" :) hoppas der ger resultat :D

2015-11-03 @ 10:52:07

Gör mig glad med en kommentar!

Namn:
VIP?

E-postadress: (endast jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0