Le mot livet

Den där fullspäckade veckan jag pratade om har fortsatt i samma stil. Torsdagen bestod av jobb på TB. Vi var två stycken med två ungdomar så det var superlugnt men ändå kul såklart! :)

Fredagen började jag med en sväng till Norrköping. Hade lektion mellan 8-10, köpte en klänning på stan (till nyår!!) och åkte sen hem igen. Väl hemma tvättade jag min, mammas och Tobbes bil. Rätt ovärt med tanke på vårt väglag här i Stenserum dock haha.. På kvällen passade jag på gris med lillebror och Simon, Ante skjöt sig en liten en! Sjukt kul att va med!! :D Plockade sedan upp Tobbe, Makki, Torsten och Linnea och tog med dom en sväng till Stenserum. Kul att träffa Linnea och snacka lite skit :) Skjutsade sen hem alla igen.

lördagen tog jag sovmorgon innan det var dax att jobba kväll på TB igen. Jobbade med ett par som jag inte jobbat med på ett bra tag så det var skapligt kul! Vår praktikant spelar innebandy så hon fixade in mig och två av ungdomarna gratis så största delen av passet spenderade jag i sporthallen. Det var riktigt kul att se lite innebandy igen! Mickis och jag måste se herrarna snarast! När vi kom hem åt vi middag och spelade trekort/uno. Jag vann såklart flest gånger ;) Sen blev det lördagsmys med godis och "Så mycket bättre" på tvn :)


Idag började jag jobba vid 6.30. Inte helt okej att gå upp så tidigt! Ungdomarna på TB tog sovmorgon så bara en kom upp innan kl 9 haha. Så jag och den andra personalen spelade kort, snackade skit och drack kaffe (har nog druckit ca 10 koppar idag..). Bra jobb jag har alltså ;) Sen flöt dagen på med god lunch (som jag lagade med hjälp av två "fruntimmer" haha!) film, yatzy m.m. Har en liten kille som slickar på allt. Idag fick min mobil sig en dusch av hans saliv, inte så värts fräscht! Fick tvätta den med handsprit ett antal gånger haha.. Innan jag slutade hade vi rapport med personalen som skulle ta över. Vi kom in på alla möjliga konstiga samtal, vi skrattade så vi grät allihop :) Så jäkla härligt att jag kommit in i det där gänget!! 
När jag kom hem la jag mig framför tvn medan mamma och pappa lagade "Viltmästartoast" som var supergod! Rätt lyxig mat en helt vanlig söndag :D
Nu funderar jag på att lägga mig med en bok, eller kanske se OTH, i-landsproblem!!


Gör mig glad med en kommentar!

Namn:
VIP?

E-postadress: (endast jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0