Praktiken

Nu är jag äntligen igång med praktiken efter en febrig måndag! Igår jobbade jag 13.30-21.30, jag var ganska sliten efter det ska ni veta! Första dagen och de var hela 6 barn. Nu tänker kanske ni "ja men de är väl inte så mycket?" Men jo de är det verkligen när man ser till vilka utvecklingsstörningar/funktionsnedsättningar de har. Jag klarade iaf av det riktigt bra enligt både mig och mina handledare :)
En sak som jag tycker är synd är att vi inte jobbade mer med TSS (Tecken som stöd) i skolan för jag förstod inget när vissa av barnen försökte kommunicera med mig. Kände mig riktigt dum när jag behövde fråga personalen när barnen skulle berätta något för mig. Aja hur som helst, jag lär mig väl mer ju längre jag är där :)

Idag fick jag en B-runda vilket betyder att jag jobbade 6.30-9.30. Det var segt att komma upp, men väl där var det kul! Hjälpte till med b.l.a frukost, tandborstning och bäddande av sängar. När alla barn åkt till respektive skola så åt personalen och jag frukost och snackade skit. Jag är helnöjd med mina handledare asså! :)

Nu sitter jag här hemma och ska chilla lite innan jag åker till skolan för att äta lunch med Mikaela :*

My beloved jacka♥


Gör mig glad med en kommentar!

Namn:
VIP?

E-postadress: (endast jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0