Lag VM

Juste! Kom på att jag glömde skriva om lag VM i speedway. Matchen gick igår på svt play. Den skulle ha varit i lördags men det började självklart regna så matchen blev inställd. Mej gör det dock inget eftersom jag inte kunde se i lördags. Men iaf.
Jag tyckte det såg väldigt ljust ut i början. Efter fem heat låg Sverige på första plats men efter det gick det bara neråt. Jag förstår inte riktigt hur vi kunde plocka så många nollor. Lindgren tillexempel var verkligen inte på G. Lindbäck räddade sig själv lite iochmed att han avslutade sina heat med två raka heatsegrar. Tack vare det kunde Sverige ta en medalj, brons. Jonsson fick vara den som avgjorde det sista heatet och han lyckades hålla engelsmannen bakom sig. Bra gjort där!
Vinnarna av Lag VM blev inte helt oväntat Polen. Det var dock väldigt jämt mellan dem och Danmark men när Danmark plockade för få poäng i de sista heatet kunde Polen dra ifrån. Matchhjälte för Polen blev som vanligt Tomasz Gollob. Han är verkligen kung! Så Polen lyckades alltså behålla guldet från förra årets VM. Fast egentligen, att ha Gollob i sitt lag gör en hel del. Dessutom har dom Hampel som är i riktigt god form och leder GP-serien. Och Holta, som jag inte tänker säga nått om haha. Miedzinski och Kolodziej körde också rätt bra så de var verkligen värda guldet iaf! :) Sen så hejade ju egentligen jag lite mer på Danmark. Det är riktigt kul att dom kan köra så bra trots att Nicki inte är med. Tyckte alla danskar gjorde bra ifrån sej. Inte minst Niels Kristian, som jag förövrigt saknar i Västervik, som gjorde flera bra heat. Tillexempel när Andreas Jonsson körde joker och låg först i ca 4½ varv innan Iversen blåste förbi och blåste Sverige på 6poängaren. Riktigt bra körning av PUK! Fattar dock inte vart han fick den där superfarten ifrån! 
Okej, jag vet att typ ingen som läser min blogg bryr sej nått om speedway men ändå lixom, jag gillar att skriva om det hihi :)


Gör mig glad med en kommentar!

Namn:
VIP?

E-postadress: (endast jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0